Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 19 oktober 2014

SOMMARTEMPERATUR IGEN

Otroligt skönt ute i dag. Visserligen regnade det ordentligt från i går kväll och under natten. Men som sagt i dag efter regnet kom det värme. Bara att njuta så länge det varar. Graderna, ja dom är uppe i 16 just nu...
Jag har inte hängt undan sommarjackan, och den funkar än med en tunnare tröja under.
LG är ute och kör med lövblåsen, för trots allt så är det höst och löven faller,och även en hel del äpplen....


Så här såg det ut för ett år sen. 18:e Oktober kom dom första snöflingorna,inte mycket men lite vitt på marken blev det. Fast snön kan gott vänta till framåt första advent....
Dags att börja med maten, köttgryta med ansjovis i bla, mustigt och gott...
Haa de...♥



10 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de är fortfarande så god temperatur. Man spar ju energi också när man inte behöver använda värme :)
Det är kul att jämföra år så där o se hur det såg ut, vet jag plåtade en gammal vagn vi hade på gården, samma datum några år o skillnaden var total, ett år såg man den inte pga all snö:)
Men de var lite senare på året de.
Kramiz

Aurora sa...

Riktigt varmt här också. Men det är fuktigt.

Rigmor sa...

Ja det här vädret behåller vi länge och gärna!!
Sen är jag ju lite nyfiken på hur det är med LG:s mage, eftersom han går på dietfoder...eller det kanske inte är något att skämta om, men lite roligt var det ju...
Grytan såg ju fantastiskt god ut!!
Ha en skön avslutning på helgen!!
Kram kram

Gittan sa...

Vilken härlig gryta ser gott ut, då har du tre killar som går på diet nu då, ha ha.
Här är det varmt och fuktigt, men lite snö vill vi ha till första advent.
Kramar vännen.

yvonne sa...

Kör han med lövblåsen på äpplen ?Grytan ser god ut!!Jag avstår från välten Den kan du få prova! Nattikram och Pööössss

Anonym sa...

ja lite hoppande med temperaturen nu :)

Fenixmonas sa...

Fjorton grader här nu på morgonen och mina fötter jublar, för idag fick de foppisarna på sig igen! Fötterna kokade nämligen i fredags i de varma höstkängorna! Kramiz

Paulahelenas sa...

Här är det inte alls lika varmt! Igår regnade det hela dagen o kom snöblandat på morgonen...var o hälsa på mamma.
Hon mådde bra :)
Idag är det mulet o ca + 2 grader..

Ha en fin måndag!

Kram

moi sa...

Men vad gör man med en lövblås?
Blåser in löven till grannen?? :)
Vi hade regn från morgon till kväll igår så det blev inget uteliv alls.
Idag är det uppehåll men..... det ser inte ljust ut.
Kram

yvonne sa...

Det började med ischias som sen blev njurgrus.Jag ska bara vila idag och imorgon! Kram!