Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 2 november 2014

DET BLIR EN DYR LÖVBIFF

Vi åt ju lövbiff och hasselbackspotatis i går kväll. Väldigt gott var det och lövbiffen var bra stekt, bara lite snabbt så där i pannan. Men det blir ju ändå lite att tugga på, så när jag nästan hade ätit färdigt och tog sista tuggan kände jag hur det gjorde väldigt ont i tanden längst bak nere i munnen, och en stor bit liksom bröts loss.
Det vanligaste när man biter loss en bit från tanden så känner man helt plötsligt nånting hårt i det man tuggar på. Men den här känslan var läskig, att känna när biten bröts loss. Jag trodde hela tanden skulle gå av.
Aptiten försvann direkt och luften gick liksom ur mig. Så där satt jag sen tyst framför tvn resten av kvällen och förbannade mitt öde. Man ser hur pengarna bara flyger iväg, för billigt blir det inte...


Regnet har öst ner tidvis under natten så blött är det. Nu försöker solen, men jag tror inte att den lyckas. Men varmt är det med 13 plusgrader i alla fall....
Tidigare när vi gick med hundarna så ringde min mobil och det var Amanda som undrade om vi ville komma och fika på eftermiddagen. Inte tackar man nej till en sån inbjudan.....


Nu börjar gluggarna komma fler och fler på Amanda. Men några gluggar i tandraden är inget som farmor önskar sig..**..

14 kommentarer :

yvonne sa...

Tråkigt med tanden! Var glad att det inte var framtanden :-) Solen försvann för en timme sen Jag tror att det var Hebbe som var och stal den :-)Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej fy vilken otur. Stackars dig. Kram.

Rigmor sa...

Fy vilken trist kväll det blev, tänker på det där med tanden! Jag kan riktigt känna känslan, har gjort samma sak ett par gånger, och sen vågar man knappt känna efter hur stor bit som lossnade. För att inte tala om hålet som blir i plånboken...Hoppas att det inte blir alltför dyrt för din del!!
Betydligt roligare med gluggar hos de små...och tänk det är konstigt, då kommer tandfén...inte sjutton har jag sett till den de senaste fyrtio åren!
Efter nattens åskväder så blivit det en helt underbar dag, vi hade över +17 ett tag vid lunch, utan att solen låg på eller Zambo pinkade på givaren till utetermometern...
Ha en skön avslutning på helgen!!
Kram kram

Gittan sa...

Inget kul att bita sönder tanden, vi har ätit lövbiff i dag också men alla tänder kvar som tur är.
Visst är det mysigt på dom små med glugg i tandraden, mindre mysigt på oss.
Kramar.

Anonym sa...

Aj som f-n,inte kul när gaddarna går sönder,,skitdyrt blir det oxå,jag sympatilider lite med dig nu..
Glöggen är inget som jag rekomenderar,utifrån vår lilla test,,det finns säkert dom som tycker den är jättegod,,men vår uppfattning är dock,ska du dricka den,så drick den kall,för varm då tappade den nästan allt..Haé Kram.

Äppelblom sa...

En så´n otur med tanden - inte kul alls.
Du har så fina barnbarn och visst är det trevligt att få träffa dem då och då.
Må så gott och ha en fin vecka!

Decdia sa...

Stackare! Jag förstår inte hur tandläkare kan vara så jäkla dyra. Lagade två hål (ett pyttelitet och ett stort, samma pris dock) det landade på 2500 kr. Frågade vad det skulle kosta att dra visdomständerna och det går på 4000 per tand...

yvonne sa...

Ska försöka att se färdigt filmen på fyran.Troligtvis så somnar jag... Nattikramen och pöööösssen!

fianathome sa...

Det där är allt annat är roligt. Spotta pluggarna i vår ålder kostar skjortan. jag har nästan gett upp. Har en tand som aldrig får vara hel. Den har jag lagat så många gånger så jag minns inte. Nu är det halv igen och jag tänker bara att det är så trist för jag åker dit, lagar och åker hem och spottar ut.
skönt å få bli bortbjuden på gott!
Må så gott!
kram och sov gott
Fia

Herr Nilssons Fru sa...

aj aj...avbitna tänder är inte kul varken för en själv eller plånboken.
Skönt ni fick en inbjudan man inte kan motstå från kärt barnbarn.
Hoppas de fixar sig snabbt o billigt.
Kramiz

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar || sa...

Usch, sånt är inte bra!! :/

yvonne sa...

Godmorgon! Jag klarade av att se hela filmen på fyran .. Ha en bra dag vännen ,här öser regnet ner! Morgonkram!

Paulahelenas sa...

Usch vad tråkigt med tanden!

HA en fin början av veckan i alla fall!

Kram

Anonym sa...

då är ni lika nu med gluggar båda två :)